Transformer

Inventer son futur et le mettre en œuvre : de nouvelles façons de faire.

 

 

Team-Based Cruise Ship Operations.
(Hans Hederstrom, 10/25/2018)

Pensons Produit Minimum Viable (MVP).
(Moperto, 23/09/2013)

Too many project, too much change.
(Naomi Stanford, 12/04/2018)

Pas de transformation organisationnelle sans transition managériale !
(Michel Dionne, 19/11/2018)

Éloge de la métamorphose.
(Olivier Frérot, 22/11/2018)

Le conflit de modèles mentaux, clé de la transformation organisationnelle.
(Philippe Silberzahn, 26/11/2018)

Approche systémique ou approches systémiques ?
(François Balta, 19/11/2018)

L’adhésion à la réalité, nouvel enjeu du management ?
(Philippe Silberzahn, 11/2018)

Le long chemin vers la généralisation des méthodes agiles.
(A. Berkani, 21/11/2016)

Le changement : d’un problème de management à un sujet de design organisationnel.
(Eric Delavallée, 12/11/2015)

Entre stratégie et exécution, la transformation en quête de cohérence.
(Marie Hélène Morvan, 14/11/2018)

Could the future of transformation be in the hands of engineers, not consultants ?
(Fiona Czerniawska, 11/13/2018)

 

Des questions pour identifier rapidement les besoins de vos clients.
(C. Caligiuri Kurban, 10/2018)

Why being a middle manager is so exhausting.
(E. M. Anicich, 03/33/2017)

Culture du feedback : un axe de management qui favorise l’engagement
(Docendi, 16/01/2018)

Why Transforming an Organization is Difficult: Resources, Processes, Values and the Migration of Skills.
(P. Silberzahn, 10/17/2018)

Culture et performance, un lien étroit ?
(Co’efficicence3, 10/2018)

Réparer l’entreprise par l’échange.
(Etienne Le Scaon, 24/10/2018)

Strategy transition: 5 simple steps.
(Cascade,10/2018)

Zero Based Organization.
(Accenture, 10/2018)

The value of creating shared value.
(Michael Porter, 10/22/2018)

Five challenges for your new chief transformation officer.
(Kate Lye, 10/19/2018)

Les cinq étapes du déni (face à la transformation numérique d’une filière) 
(Nicolas Colin, 03/04/2015)

Agile with a capital A : a guide to the principles and pitfals of agile development.
(Hugo Sarrazin, 02/2018)

Does articulating your corporate values matters ?
(Charles Glunic, 07/01/2015)

Great Customer experience starts with the right corporate culture.
(Maria Minsker, 06/30/2015)

Don’t just tell employees organizational changes are coming – explain why.
(Morgan Galbraith, 10/05/2018)

How to establish values on a small team.
(Amella Friedman, 10/2018)

Trois règles pour les radicaux qui veulent transformer leur organisation.
(Philippe Silberzahn, 01/10/2018)

Designing resilient teams.
(Naomi Stanford, 10/01/2018)

L’intelligence collective : l’utiliser pour susciter l’engagement de vos collaborateurs.
(Isabelle Chargé, 10 septembre 2018)

Comment entraîner nos collaborateurs à aimer le changement permanent ?
(Isabelle Chargé, 11/09/2018)

The psychology of change management.
(Emily Lawson, 06/2003)

La création, fruit de la limite en économie.
(Eléna Lasida, 18/0918)

The hidden value of organizational health—and how to capture it. (Aaron de Smet, 04/2014)

Sales and Customer Success Alignment (to the customer).
(Kia Puhm, 09/12/2018)

Four principles for leading company-wide transformation. 
(P.A. Sphika, 05/01/2018)

That Are Often Overlooked.
(Andrea McEvoy, 09/07/2018) 

Le désengagement des salariés : une question de rationalité.
(David Vallat, 08/2018)

Le Manifeste Agile, ses 4 valeurs et 12 principes.
(QRP International, 12/07/2018)

Zappos: le bonheur au chausse-pied.
(Romain Duchesne, 23/08/2018)

Cultury intelligent change.
(Donna Brighton 08/21/2018)

Developing the transition plan (by using agile concepts)
(Naomi Stanford, 08/28/2018)


How your leadership has to change as your startup scales.
(Jeffrey Hull, 07/2018)

Setting goals to execute your strategy. (Donald Sull, 06/07/2018)

Leveraging teams for successful change.
(Kiersten Rippeteau, 07/09/2018)

Votre projet de changement patine… Et si la culture était en jeu ?
(Catherine Néran, 08/05/2018)

Accelerating the shift to a next generation operating model.
(Albert Bollart, 12/2017)

 

7 fears about building a brand that are worthlessly holding you back.
(Jen A. Miller, 07/03/2018)

L’impératif d’un autre modèle d’entreprise
(Patrice Bernard, 9 juillet 2018)

Les organisations responsabilisantes ont besoin de plus de management que les autres.
(Thibault Cournarie, 04/07/2017)

Comment la théorie  du chemin-objectif peut illuminer votre leadership ?
(Vincent Alaux, 25/06/2018)

Les méthodes de management centrées sur le ’savoir être’ des salariés ne sont qu’une application exacerbée du taylorisme.
(Danièle Linhart, 26/03/2018)

How to turn your cute idea in a booming brand.
(Jen A. Miller, 06/27/2018)

Comment la théorie  du chemin-objectif peut illuminer votre leadership ?
(Vincent Alaux, 25/06/2018)

How costly is it to not engage customers?
(Jeannie Walters, 06/2018)

Patrons, écoutez vos salariés avant de tout changer.
(Pierre Blanc-Sahnoun, 15/03/2018)

Taking agile way beyond software.
(Michael Sherman, 07/19/2017)

Building a high performance organization (Part II of II).
(Martin à Porta, 06/19/2018)

Entreprises familiales, donnez aux nouveaux PDG la liberté de conduire le changement.
(Stéphanie Querbach17/05/2018)

La clé du succès pour une entreprise ? Se transformer en restant soi-même.
(Erwan Nabat, 13/11/2017)

Le chimpanzé et la banane, le drame de la culture d’entreprise. (Pierre Blanc-Sahoun, 18/06/2018)

Customer success is a mindset, not just a department.
(Kia Puhm, 06/24/2018)

Agile traps
(Grant Freeland, 05/11/2018)

How design thinking can help improve your organization’s customer experience.
(Dom Nicastro, 06/12/2018)

Voulez-vous être créatif ? Oubliez la productivité.
(Rahaf Harfoush, 25/04/2018)

How do you analyze organizational culture ? 3 steps for success.
(Dave Root, 06/19/2018)

L’émotion dans la relation client: est-ce vraiment la première priorité ?
(Julien Rio, 15/06/2018)

How to identify and tell your most powerful stories.
(Nancy Duarte, 21/06/2018)

La digitalisation redistribue toutes les cartes de l’entreprise. (Jean-David Aurange, 19/06/2018)

Entreprises en hyper croissance : le défi de l’écosystème entrepreneurial français.
(François Bloch, 18/06/2018)

En réponse à un monde complexe misons sur les profils atypiques.
(Frédérique Guénot, 18/06/2018)

Understanding how design thinking, lean and agile work together.
(Johny Schneider,19/01/2018)

How to design a customer-driven culture. 
(Vanessa Mitchell, 11/04/2018)

Leading in a VUCA environment.
(Colonel Eric G. Kall, 06/2018)

The neglected art of risk detection.
(Piotr Kaminski, 06/2018)

Future-proof your team through the art of dialogue.
(Agabajer, 06/2018)

Change your story, change your culture.
(Agabajer, 06/2018)

Leaders should assess their philosophy.
(Tim Moser, 32/05/2018)

Expérience client : la puissance de la sincérité.
(Pascal Demurger, 08/06/2018)

The ability to navigate the in-between spaces.
(Amit S. Mukherjee, 30/05/2018)

How to maximize the benefits of employee performance reviews.
(Ian Cornett, 18/05/2018)

En quoi l’enchantement est un enjeu majeur pour les organisations ?
(Institut Esprit Service, 03/2018)

Les 7 piliers capitaux de l’engagement collaborateur.
(Charlelie Vallet, 23/05/2018)

L’intelligence du groupe n’est souvent pas à la hauteur des intelligences réunies.
(Valérie Godin, 24/05/2018)

3 next practices for gaining advantage from disruption.
(Mark A. Langley, 30 mai 2018)

4 reasons a customer-centric culture increases a client’s lifetime value.
(Eagle’s flight, 05/2018)

 

Comment gérer les résistances aux changements ?
(Marc-Henri Drouin, 31/05/2018)

Les champions français de l’Expérience client.
(KPMG-AFRC, 31/05/2018)

« Aligner » son équipe, pas si simple.
(Marc Traverson, 28/09/2017)

8 culture change secrets most leaders don’t understand.
(Tim Kuppler, 05.2018)

Un salarié sur deux ne se sent pas respecté par son employeur.
(Christine Porath, 22/09/2016)

Ce que la psychologie évolutive peut nous apprendre sur la culture d’entreprise et le leadersip
(Aymeric de Fleurian, 03/02/2018)

Reconnaissance au travail : je te reconnais, tu me reconnais, un acte positif. (Sandrine Samier, 13/06/2017)

Pourquoi les entreprises familiales innovent mieux que les autres ? (Deloitte, 29/05/2018)

Expérience client, symétrie des attentions et care : un changment d’ère ?
(Benoit Meyronin, 27/05/2018)

Apprendre à choisir.
(Sylvie Gendreau, 28 mai 2018)

Lets get better at changing.
(Erika Andersen, 5/2018)

Improving the odds of success for corporate transformations.
(Irwin Wladawsky, 18/05/2018)

Votre projet de changement patine… Et si la culture était en jeu ?
(Catherine Nénan, 08/05/2018)

L’autonomie au travail : la France à tout faux ! (Guillaume de Montgolfier, 05/03/2018)

Le management par les valeurs. Mode d’emploi.
(Francis Boyer, 05/2018)

The future of transformation: The importance of being all joined up.
(Fiona Czerniawska, 17/05/2018)

Créativité et verticalité sont attendues dans l’entreprise. (Christian Boghos, 21/05/2018)

 

Mieux vendre. L’importance des facteurs humains.
(Patrick M. Georges, 20/05/2018)

Cognitive diversity : how to realize the real purpose of diversity.
(Judith MacCormick, 03/05/2018)

5 ways to improve employee engagement through good leadership.
(Dom Nicastro, 06/04/2018)

De quoi la frénésie de collaboratif est-elle le symptôme.

(Christophe Bys, 05/05/2018)

How a strong corporate culture translates to organization success.
(Nicole Jones, 09/07/2017)

Google spent years studying effective teams. This single quality contributed most to their success. (Justin Bariso, 05/2018)

How an Engaged Front-Line Workforce Contributes to Great Customer Service.
(Lindsey Goodchild, 01/05/2018)

Google Has an Official and Brilliant Process in Place for Learning From Failure.
(Justin Bariso, 13/05/2018)

Customer-centric ? Employee-centric ? How about a People-centric culture. ( Annette Franz, 08/05/2018)

How to give emotionally intelligent criticism.
(Key Step Media, 11/04/2018)

Comment tuer a motivation de vos salariés en 10 leçons.
(Samuel Athlan, 02/04/2018)

Aim for average and you’ll serve no one well.
(Richard Shotton, 11/04/2018)

Employee training methods to increase organizational productivity.
(Ian Cornett, 05/04/2018)

Votre entreprise (et vous-mêmes) est-elle efficace ou efficiente ?
(Frédéric Fréry, 04/2018)

Le mauvais management, pire ennemi de la productivité. (Quentin Périnel, 19/03/2018)

Conduire la transformation. La transformation silencieuse.
(Marc Smia, 03/2018)

Positive attitude : les consommateurs ne veulent plus de coups marketing.
 (L’ADN, 03/04/2018)

La RSE et le langage de la marque employeur.
(Jeanne Bordeau, 03/04/3018)

Bpifrance lance un outil pour évaluer la maturité digitale des PME. (BPI, 03/2018)

Design practices to deliver business value.
(B. Sheppard, 12/2017)

The midlife of design thinking. (McKinsey, 03/2018)

Le temps du management s’achève, le temps du leadership arrive.
(J.M. Philippon, 29/03/2018)

Delivering projects : beyond the barriers !!
(P. Kumar Singh, 02/28/2018)

Mutation et évolution des modèles d’organisation managériaux.
(Aude Sibuet, 21/11/2017)

Rethinking organizational effectiveness. An operating model view with four areas for action.  (B. McClane, 03,2018)

Qu’aimeriez-vous que l’on dise de vous lorsque vous quitterez l’entreprise?
(Arnaud Pottier, 16/03/2018)

4 strategies to manage resistance to change.
(Gifford Thomas, 07/03/2018)

Combiner le management de projets complexes et la médiation.
(The conversation, 18/03/2018)

Tech is not the challenge.
Change is.
(J. Claeys Freeland, 11/03/2018)

Boulanger, Adidas, …quand le client crée son produit.
(Gaëlle Ginibrière, 16/03/2018)

Activate agility : the five avenues to success.
(C. Handscomb, 01/02/2018)

The Customer experience perception gap.
(Annette Franz, 13/03/2018)

3 secrets value-driven PMO learn and practice.
(P. Husser, 16/03/2018)

Addressing core human needs : vital to succeeding at organizational change.

(Being first, 20/12/2017)

La gestion de projet. La nécessité de combiner les compétences.
(Eric Plasman, 03/03/2018)

10 best practices for successful onboarding.
(Lin  Grensing-Pophl, 10/02/2018)

Les leçons des militaires sur l’exécution de la stratégie. (Jérôme Barthélemy, 05/03/2018)

La créativité d’entreprise : complexe mais loin d’être compliquée.
(Stéphanie Vignon, 21/02/2018)

Achieving your organizational change within your company.
(Being First, 02/2018)

Comment répondre aux défis du monde VUCA ?
(Sophie O’Heix, 06/02/2018)

7 entreprises sur 10 pensent qu’elles manquent de compétences digitales.
(Julie Tadduni, 15/12/2017)

Yes Organization Developpement is not HR, and shouldn’t be !
(M. Aly A. Fattah, 01/03/2018)

Making innovation an habit in your company.
(Martin Lanik, 20/02/2018)

As your company evolves, what happens to employees who don’t ?
(Robert Glazer, 13/09/2017)

Redonner leur motivation aux cadres.
(François Hommeril, 28/02/2018)

Comment bien communiquer auprès des millennials ?
(Amélie Moynot, 27/02/2018)

A historic shift in expecting leaders to understand and evolve culture.
(Tim Kuppler, 09/02/2018)

Comment renforcer sa culture d’entreprise pour générer plus de croissance ?
(M-H Drouin, 01/03/2018)

Pourquoi la sociologie est-elle si utile à l’entreprise et pourquoi est-elle si peu mobilisée.
(Michel Bellaiche, 02/03/2018)

How to manage projects like an actual project manager.
(S. Goff- Dupont, 13/02/2017)

Pourquoi former des facilitateurs internes ?
(Marie Granger, 24/01/2018)

Dirigeants, offrez à chacun de découvrir sa propre inspiration, à partir de votre vision.
(Iuman Factor, 02/2018)

Les 5 temps du changement.
(E. Delavallée, 19/02/2018)

Coworking : quand les espaces collaboratifs envahissent l’entreprise.
(JDE, 21/02/2018)

Comment trouver le candidat idéal ?
(Courrier cadres, 13/02/2018)

Organization design and Change management.
(J.A. Venegas, 11/02/2018)

Repositioning change management : OD at its best. (Chris Worley, 11/02/2018)

Comportements au travail : l’art de désapprendre.
(Jérôme Tougne, 13/02/2018)

 Getting organizational redesign right.
(S. Aronowitz, 06/2015)

Design your employee experience as thoughtfully as you design your customer experience.
(D. Lee Yohn, 08/12/2016)

Innovations managériales. (Francis Boyer, 23/08/2017)

The four principles of reshaping culture.
(Rose Gailey, 20/02/2018)

How to increase productivity through relationships.
(M. Apleton, 08/02/2018)

Qu’est-ce que les entreprises peuvent encore mettre en place pour attirer les talents ?
(R. Perrichot, 15/02/2016)

10 Principes pour réinstaurer la confiance en entreprise.
(Francis Boyer, 02/2018)

Ce que la psychologie évolutive peut nous apprendre sur la culture d’entreprise et le leadership.
(A. de Fleurian, 03/02/2018)

Le management en France. Etude Audencia.
(Change the work, 04/02/2018)

Le collaboratif progresse lentement mais surement dans les entreprises.
(X. Biseul, 07/02/2018)

Organizing for the age of urgency. (A. De Smet, 01/2018)

Ce qui rend les salariés heureux au travail.
(The Conversation, Dares, 05/02/2018)

Open innovation : les défis de la fonction Achats.
(J. Breton, 11/02/2018)

When the front line should lead a major transformation.
(Bain brief, 26/09/2017)

 

The one biggest error in customer interviews : mistaking opinions for facts.
(A. Osterwader, 08/01/2016)

L’écoconception s’impose dans les entreprises.
(The conversation, 08/02/2018)

 La transmission d’entreprise un outil de modernisation de l’économie.
(Institut Montaigne, 06/02/2018)

« Problem » vs Solution in customer interviews.
(A. Osterwalder, 23/01/2018)

Stop breaking down the silos. Save them!
(J.V. Hansgaard, 03/02/2018)

The three skills product manages need to succeed. (Noah Askin, 20/01/2018)

Ne vous trompez pas de « Personas ».
(R. Bordenave, 30/01/2018)

Is Amazon the most customer- centric company in the world ?
(G. Singh, 30/02/2018)

Customer Success : getting started now.
(S. Brown, 30/01/2018)

Transformation digitale : les pratiques internes doivent évoluer. (Les Echos, 02/02/2018)

Les tendances RH qui feront l‘année 2018.
(J.M. Ardison, 02/2018)

The no. 1 reason people leave their jobs.
(C. Foley, 04/04/2016)

Engage people – an essential mindset for new leaders.
(P. Leddin, 11/01/2018)

Employee engagement : what should leaders (not) do ?
(V. Hlupic, 09/03/2017)

The CEO guide to customer experience.
(McKinsey, 08/2016)

Forces that will radically change how organization work.
(BCG, 27/03/2017)

Five secrets to scaling up agile. (K. Burchardi, 19/02/2016)

Flipping the odds of successful reorganization.
(Andrew Toma, 25/04/2012)

How to create an agile organization.
(McKinsey, 10/2017)

Boosting performance through organization design.
(F. Roghé, 17/07/2017)

Le marketing des petites choses : ces détails qui font la différence.  (J. Bros, 20/11/2017)

Le pouvoir des enquêtes positives.
(HBR, 11/01/2018)

Les bullshit jobs sont l’avenir du capitalisme.
(G. Koening, 09/01/2018)

What you can accomplish with a culture transformation. (Eaglesflight, 01/2018)

What science says about identifying high-potential employees.
(HBR, 03/10/2017)

Culture for a digital age.
(J. Goran, 07/2017)

The future of performance management.
(B. Ewenstein, 05/2017)

Les mutations du management dans les entreprises libérées : vers un renouveau du leadership ?
(Théo Holz, 17/01/2018)

Creating a world class innovation infrastructure.
(J. Wild, 01/2018)

Transforming a Victim Mentality to a Growth Mindset.
(K. Ferrazzi, 09/01/2018)

Pousser vos salariés à être proactifs n’est pas forcément une bonne idée.
(K. Strauss, 08/01/2018)

Mastering Challenging Conversations with Resistors During Organizational Change.
(Being first, 01/2018)

The hoax of employement engagement.
(T. Gomera, 11/01/2018)

Coopération et autonomie ; la « mère » des injonctions paradoxales.
(François Dupuy, 08/01/2018)

Quand la transformation se fracasse sur le manque de compétence.
(D. Feldman, 10/01/2017)

The one biggest error in customer interviews : mistaking opinions for facts.
(A. Osterwalder, 11/01/2018)

You are the transformative force in building a vibrant organisational culture.
(T. Gonera, 12/01/2018)

How to use competition to drive innovation.
(ValueWalk, 27/12/2017)

Dirigeants de Groupes, anticipez l’évolution de votre structure de tête.
(P. Chidaine, 03/01/2018)

Comment l’entreprise se transforme souvent en usine à gaz. (Yves Morieux 03/01/2017)

10 principles of leading change – management. (Strategy-Management, 03/2014)

The shift to the next – generation operating system.
(Albert Bollart, 12/2017)

Strategic alignment journey. People bring strategy to life.
(J. Steven, 01/2018)

Et subitement les français aiment le changement.
(Erwan Nabat, 27/12/2017) 

Effective Communication During Transformations: Back to Basics.
(M. Zangrillo, 05/01/2018)

How successful leadership teams bridge the strategy – execution gap.
(Nathan Wiita, 23/11/2017)

Les apports de l’économie comportementale.
(P. Lafaix, 26/10/2017)

Etre manager ? Non merci. (Audencia, 31/12/2017)

The psychology of cultural change management.
(E. Lawson, 06/2013)

Méditation sur la technique. (José Ortega y Gasset,10/10/2017)

Here’s why big ideas fail. (Or succeed through better execution in an already existing business)
 (Betty Liu, 11/12/2017)

La social media intelligence, outil incontournable de la prospective.
(A.C. Guillemot, 29/03/2017)

Transformation digitale : bien des entreprises à la traîne.
(Ouest France, 06/10/2017)

Hight-trust networks versus low-trust networks.
(G. Moore, 14/06/2016)

De l’unité à l’unicité : le management change de finalité. (L’incubateur, 05/10/2017)

Debunking the « types of innovation » and « forcusing on innovation » made practical.
(D. Root, 12/2017)

Freelancing et management : Repenser l’accès aux talents.
(Laetitia Vitaud, 13/12/2017)

3 comportements pour faciliter le changement.
(V . Alaux, 07/06/2017)

Job descriptions: alive or dead?
(N. Stanford, 13/12/2017)

L’engagement des salariés, une question d’équilibre.
(J. Byrne, 22/02/2017)

Do you really understand how your business customers buy ?
(O. Lingqvist, 02/2017)

Why corporate restructures are like blind experiments.
(S. Waters, 15/11/2107)

A virtuous cycle for OEM’s top-line growth.
(P. Grover, 02/2015)

Reinventing organizations. (Vidéo F. Laloux, 12/2017)

Train your employees to think like hackers.
(M. Mickos, 15/12/2017)

Ce qui a changé dans la création de nom de marques.
(Olivier Auroy, 04/12/2017)

Is the age of management over?
(A. Chakhoyan, 07/12/2017)

The « How » of transformation : the change infrastructure.
(M.Bucy, 05/2016)

The Big Three Pillars for Achieving Consistent Performance Excellence.
(E.G. Brown, 11/2017)

Brain-Based Conversations for Strategic Alignment.
(S. Pillay, 09/2017)

Culture transformation, a marathon not a sprint.
(D. Root, 06/12/2017)

How to get X on board : the ABC’s of inconsistent performance.
(P. Leddin, 06/12/2017)

La faible implication des salariés dans les valeurs RSE de leur entreprise.(Novethic, 24/11/2017)

Ce que l’expérience client signifie vraiment.
(R. Bordenave, 21/11/2016)

Pour en finir avec l’innovation disruptive.
(Philippe Vallat, 04/01/2017)

How  to close the strategy – execution gap.
(Michael Mankins, 20/11/2017)           

Tout savoir sur l’innovation de rupture.
(Philippe Gattet,  08/12/2017)

Management et hiérarchie : la fin d’une illusion. (Bernard Marie Chiquet, 07/12/2017)

Comment formuler des objectifs qui rendent intelligents.
(Jérôme Tougne, 23/11/2017)

Etre réellement « Customer – centric ».
(B. Duperrin, 11/10/2017)

When B2B buyers want to go digital, and when they don’t.
(C. Angevine, 08/2017)

La délocalisation n’est pas
une fatalité.
(L.Mechai, 20/10/2017)

No. We won’t be all
freelances in the future of
work. (S. Kasriel, 24/10/2017)

Organizational health : a fast track to performance improvement.
(McKinsey, 09/2017)

Les job stories : une façon de raconter les besoins utilisateurs. (Newflux,10/2017)

Intrapreneuriat : pour réenchanter l’entreprise. (Virginie Coll, 04/10/2017)

Shifting managerial mindsets to engage and motivate staff.
(V. Hlupic, 30/11/2017)

Tendances RH 2017 (Préoccupations et maturité). (Etude Deloitte 2017, 28/03/2017)

IT, from the back office to the front lines.
(C. Stoddard, 06/10/2017)

7 ways to improve teamwork in the workplace.
(S. Wigston, 22/11/2017)

What every leader needs to know about organizational management.
(McKinsey, 11/2017)

How to create an innovation culture in R&D departement. (Dr.W. Ishak, 09/2017)

How to choose goals that motivate and inspireyour team. (D. Conant, 14/10/2017)

Agile transformation: No formula, but common success factors. (G.Shenai, 06/10/2017)

Le Design thinking stimule l’innovation.
(HEC, S. Jouini, 24/04/2017)

Comment construire une culture de l’engagement ? (I. Darcy Seznec, 09/10/2017)

It is all about uniting silos for effective CX.
(Jeanne Bliss, 21/09/2017)

The post-visioning, get real conversation.
(Being First, 09/2017)

Assureurs, faites dauter l’organigramme !
(C. de Cacqyeray, 07/10/2017)

La veille stratégique, comprendre et penser les nouveaux marchés.
(A. de la Mettrie, 25/11/2017)

Possibility thinking :a requiered catalyst for achieving breakthrough (Dr. Dean Anderson, 09/10/2017)

Innovative lawyers : Partnerships made for the digital age. (Financial Times, 05/10/2017)

L’entreprise contributive. (Fabrice Bonnifet, 02/10/2017)

Les paradoxes du mode collaboratif.
(C. Lunacek, 12/11/2017)

La personnalisation : un mythe ? (H. Guillaud, 14/11/2017)

Le « Co développement », une méthode au service des entrepreneurs.
(HBR, J. Byrne, 06/11/2017)

Your strategy has to be flexible – but so does your execution. (HBR, M.Reeves, 14/11/2017)

The science of WHY.
(Simon Sinek, 16/11/2017)

Why leaders don’t lead and employee loyalty Is dead. (Bruce Kasanoff, 16/11/2017)

Il ne suffit pas d’acquérir une start-up pour devenir une entreprise innovante. (Axel Tombereau, 13/11/2017)

Four ways work will change in the future.
(Stanford Business, 10/10/2017)

How do you build innovation into your business strategy ? (HEC, L.Lehman Ortega, 14/11/2017)

La coopération interentreprises : un moteur développement économique ?
(Astrees, 13/11/2017)

Et si nos élites étaient incapables de nous préparer au monde qui vient ? (Entretiens du nouveau monde industriel Beaubourg 12/2015)

Comment inventer le futur.
(HBR, Nicolas Merchant, 01/09/2016)

Le pari du big bang du génie collectif.
(Faÿçal Hafield, 14/11/2017)

Three secrets for turning insight into execution. (Strategy+Business, 06/11/2017)

Innovation : la Silicon Valley risque sa place de numéro 1 (Gaspard de Veyrac, 30/10/2017)

What the Fuck is Strategy ? (The rise od Tactrategy). (Shahar Larry, 07/11/2017)

 

Les talons d’Achille de la croissance française. (J.Y. Archer, 31/10/2017)

 

L’innovation, clé de voûte de la transition énergétique. (P. Bustamante, 02/11/2017)

 

Start-up : et si c’était déjà la fin ? (Forbes, A. Chabal, 27/10/2017)

Illusions digitales. (Jean Philippe, 3/11/2017)

Why cross-functional teams fail ? (A. Shrivastava, 24/10/2017)

 

Les 9 questions que doivent se poser les marques avant de créer leur chatbot. (JDN, 24/10/2017)

 

Améliorer la coopération au travail : on n’a pas tout essayé ! (J. Tugne, 21/06/2016)

 

La confiance, socle du contrat relationne de l’entreprise. (Didier Moaté, 10/2017)

 

What if collaboration is’nt so impactful within teams and organizations ? (Ted Bauer, 10/2017)

 

How to know where your business will be a year from now. (R. Rosenberg, 20/10/2017)

Le Post Visioning, get real conversation. (Being First, 10/2017)

Building the civilized workplace. (Robert Sutton, 05/2017)

 

Locating the black sheep from the flock of consultants.
(Anand Damanti, 12/08/2014)

 

The 100-Year Life: Living and Working in an Age of Longevity.
(LBS, 17/10/17)

 

Free up capacity for change to ensure successful outcomes.
(Being First,09/2017)

 

Activate your inactive customers. (Noah Fleming, 31/03/2915) 

 

La Société Générale se transforme par la création interne de start-up. (Juliette Raynal, 09/10/2017)

 

Culture d’entreprise : un sujet peu appréhendé par les dirigeants français. (Courrier cadres, 18/10/2017)

 

Redynamiser une culture d’entreprise en difficulté. (Courrier cadres, 20/06/206)

 

La symétrie des attentions : management et satisfaction clients. (Innovation et Efficacité Professionnelle, 13/01/2017)

 

Relations clients : quelle place de l’humain face au digital ? (BCG, 16/10/2017)

 

Fournisseurs et Partenaires : des atouts pour mieux innover. (Sylvie Gamet, 18/10/2017)

 

Transition numérique : nous sommes encore loin du compte ! (Frédéric Libaud, 13/10/2017)

 

How do you know when you’ve lost a customer?
(Noah Fleming, 18/10/2017)

 

Ce qu’attendent les Français de la relation client. (JDN, 16/10/2017)

 

Uniting silos for effective Custom Experience. (J. Bliss,16/10/2017)

 

If you’re not first…you’re last : a business myth ?
(Ryan Homes,16/10/2017)

 

The myths about resistance to change. (R. Ledborg Hansen, 11/10/2017)

 

Getting into your competitor’s head. (H.Courtney, 02/ 2015)

 

How to have a great and real brand. (S.Hogshead, 10/2017)

 

How to make sure your next product or service launch drives growth. (McKinsey, 10/2017)

 

Le futur de l’entreprise: les organisations de confiance ? (M. Roque, 03/10/2017)

 

Trois comportements pour faciliter le changement. (Destination Leadership, 07/06/2017)

 

How growth champions create new value.
(McKinsey, 09/2017)

 

Réenchanter l’entreprise par une stratégie d’intrapreneuriat efficace (Virginie Coll, 04/10/2017)

 

Construire une culture de l’engagement ? (I. Darcy Seznec, 10/2017)

 

Shifting from competiting to creating. « Blue Ocean shift. » (INSEAD Strategy, 26/09/2017)

 

How to create psychological safety needed for high-performing teams (HBR, 24/08/2017)

 

L’engagement émotionnel des collaborateurs dans les transformations d’entreprise. (B. Sylvand, 11/10/2017)

 

Invest, create, perform : mastering the three dimensions of growth.
(McKinsey,08/10/2017)

 

 The roots of organic growth. (McKinsey, 08/2017)

 

Possibility thinking : a required catalyst for achieving breakthrough.
(Diana Bench, 09/10/2017)

 

5 behavioural tips to build your brand. (London Business School, 03/10/2017)

 

After Uber and Wells Fargo, boards wake up to company culture. (Wall Street Journal, 05/10/2017)

 

What you need to know about how the workplace is changing. (HEC Marjo Jarvinen, 05/10/2017)

 

The best way for a board to approcah digital strategy
(Oliver Wyman, 04/10/2017)

 

Le pont entre la satisfaction Client et l’engagement Employé. (Erick Perey, 08/10/2017)

 

Are you turning away new customers? Maybe you should be… (Noah Fleming, 06/01/2015)

 

Faire évoluer la culture de son entreprise pour porter sa
stratégie (RH info, 25/09/2017) 

 

Le numérique expliqué aux DRH (Forbes, 04/10/2017)

 

La « French fab », un nouveau label pour valoriser l’écosystème industriel français (Le journal des entreprises, 02/10/2017)

 

The five steps all leaders must take in the age of uncertainty
(MIT Sloan, 11/07/2017)

 

Set a flag on YOUR thing (Gary Vaynerchuck, 04/10/2017)

 

Your next management consultant is a designer
(Ulla Sommerfelt, 10/09/2015)

 

KPIs : les dernières tendances pour mesurer la relation client
(Laurent, actionco.fr 18/08/2017)

 

 11 Questions to Ask Yourself Before Designing Your Workplace
(Blake Zalcberg, 02/10/2017)

Dépôt de brevets : les dispositifs dédiés aux start-up
(Basile Dekonink, 29/09/2017)

Competitive Strategies versus Operational / Enterprise Excellence
(Sylvain Demolder, 29/09/2017)

Créativité déroutée ou augmentée.  Comment le numérique transforme les industries de la French Touch (BPI,11/07/2017)

Competing in a world of sectors without borders (McKinsey – July 2017)

Les groupes de travail : beaucoup, passionnément… mais surtout un peu !

 (Patrick Bois- Albus Conseil, 29 Septembre 2017)

Comment la Maif anticipe (et évite) le départ de ses clients ? (23 Août 2017)

Has purpose made brands forget how to be cool ? (22 Septembre 2017)

What « Facilitation » Really Means And Why It’s Key To The Future of Work (22 Septembre 2017)

Comprendre le lean management en 4 minutes (22 Septembre 2017)

Organiser sa DRH au service de la transformation (22 février 2017)

 

Grandes entreprises, la fin de la relation client (21/09/2017)

 

De la gestion du savoir-faire au management de l’aimer-faire (21/07/2917)

 

Du BBZ au BBZ 2.0 au BBZ2V (Louis Bruhl sur Linkedin 22/08/2017)

 

A strong company culture – Rick Wise – CEO de Lippincott (Louis Bruhl sur Linkedin 16/08/2017)

 

Management : donner du sens pour donner envie (Les Echos – 09/08/2017)

 

Akeneo : l’autonomie des équipes avant tout (Cadremploi – 09/08/2017)

 

Scania importe en France le management à la « suédoise » (Les Echos 01/08/2017)

 

Les millenials en entreprise … le germe du changement (Courrier Cadres 19/07/2017)

 

L’intelligence collective – Le recours à l’imagination de vos clients ( Les Echos – 21/07/2017)

 

L’évolution de l’organisation du travail d’ici à 2030 (France Stratégie – 19/07/2017)

 

« Le management bienveillant » (Eyrolles) (Les Echos 13/07/2017)

 

Le bien-être au travail  – des initiatives d’entreprises (Les Echos – 25/06/2017) 

 

Les nouveaux modes de travail. Quelle réalité en france ?(Cadremploi – 07/02/2017)

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