RéSolutions Hebdo du 22 juin 2018

La sélection de la semaine

Vous pouvez accédez à l’article intégral en cliquant sur le titre de l’article dans le sommaire ou lire sa synthèse qui vous est proposée après le sommaire.

Entreprendre

  1. Crisis management : 6 lessons for leaders
  2. How entrepreneurs are leading the way into the future
  3. Serez-vous considéré comme guide par les autres ? Le test
  4. Things I learned from my father
  5. Marques, quelles sont vos communautés ?
  6. Going long. Are executives too focused on the short-term?
  7. La success story de Louis Le Duff depuis 30 ans
  8. La renaissance foisonnante de Romans-sur-Isère

Transformer

  1. Dans un monde complexe misons sur les profils atypiques
  2. Entreprises en hyper croissance : leur défi
  3. La digitalisation redistribue toutes les cartes de l’entreprise
  4. L’émotion dans la relation client: est-ce la première priorité ?
  5. How do you analyze organizational culture?
  6. Voulez-vous être créatif ? Oubliez la productivité
  7. Design thinking can help improve your organization’s UX
  8. Agile traps

Progresser

  1. How to identify and tell your most powerful stories
  2. Changing your thinking – it’s your choice
  3. Un manager doit savoir désobéir
  4. Pourquoi ne voit-on que le négatif ?

Synthèse des articles de la sélection

1.  Crisis management:
6 lessons for leaders.
(Sir Mark Rowley, 18/06/2018)

In crisis situations, you have nowhere to hide neither your strengths and weaknesses.

1. Your values are critical. If you’re fully exposed and your values aren’t right, you can’t fix the problem with a shiny communication.

  1. You need a diverse top team that is able to challenge and be constructive, is coherent and collegiate and understands how the organisation works. A well-constructed team will succeed under pressure.
  2. Rigour supported by a constructive culture is essential, because that’s how you spot risks, issues and threats. The team needs to systematically work through tasks, spot worst-case scenarios and come up with sensible plans for them.
  3. You must have a well-controlled response when dealing with a crisis situation. It needs to be practised and drilled.
  4. You need a command structure for who’s in charge when there’s a crisis. Communication is also critical; you have to lead the narrative by explaining what’s happening within a few hours of something going wrong, even if you have little information to hand.
  5. It’s important to embrace intense scrutiny. Be prepared to say, ‘We’re an organisation that’s accountable to the public, our customers and our stakeholders. In a crisis it’s your job to be authentic, show what sort of organisation you work for and the sort of leader you are.
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